Evaluating consumer perception of social media marketing: A systematic review

Authors

  • خالد مسعود علي Author
  • عبد الرحمن فوزي أبو ظهير Author

Keywords:

Social media., E-marketing, E-commerce

Abstract

This systematic review represents an attempt to review a detailed and rigorous analysis of the specific factors that shape consumers' attitudes towards social media advertising. 
The specific factors of consumers' attitudes towards social media advertising include perceived usefulness, clarity, perceived credibility, reliability, trust, usefulness, awareness, entertainment, and materialism, as described in the review articles.

Author Biographies

  • خالد مسعود علي

    استاذ مساعد – علاقات اقتصادية دولية – قسم إدارة الاعمال – كلية طرابلس للعلوم والتقنية - ليبيا

     

     

  • عبد الرحمن فوزي أبو ظهير

    مساعد محاضر – التسويق والتجارة الالكترونية – قسم إدارة الاعمال – كلية طرابلس للعلوم والتقنية – ليبيا

Downloads

Published

2025-08-20